שאלות נפוצות

שאלות נפוצות2017-01-18T06:17:47+02:00
למה הצפנת מידע כל כך משמעותית?2016-01-20T11:46:47+02:00

הצפנת מידע נעשית בכדי להגן ולמנוע מגורמים לא מורשים לגשת אל המידע הנשמר במערכות הגיבוי.
BackupPro מצפין את המידע עוד בצד הלקוח, בטרם המידע עולה לענן.

הצפנה (Encryption) הוא תהליך אלגוריתמי של קידוד נתונים לצורה בלתי קריאה שנקראת Cipher text. בכדי לפענח קוד הצפנה נדרש כח חישוב של כל המחשבים בכדור הארץ במשך 40 אלף פעמים גיל היקום.
הפעלת תהליך ההצפנה, בחירת הטכנולוגיה הנכונה ומימושה מחייבים כמובן הגדרה מקצועית שנעשית על ידי מחלקת התמיכה שלנו עבור הלקוח.
טעות נפוצה אצל משתמשי גיבוי הענן היא שהמידע מוצפן, אך יישום לא נכון של הטכנולוגיה, אלא הפעלה פשוטה של המשתמש, מבטלת את חוזק ההצפנה ומשאירה פרצות אבטחה מיותרות.

 

למה אני צריך גיבוי ענן? אני מגבה לכונן קשיח מקומי2017-01-18T06:17:48+02:00

גיבוי לכונן גיבוי חיצוני הוא הגיבוי הנפוץ ביותר בעסקים קטנים! הוא גם הגיבוי המסוכן ביותר! מבחינה מקצועית, הוא לא באמת גיבוי!
מדובר על פתרון שאינו עומד כמעט באף סטנדרט שגיבוי מחייב, וצופן בחובו כמות סיכונים גדולה הרבה יותר.


דרישות הבסיס לגיבוי הן:

  • שמירת עותק מחוץ לאתר הלקוח.
  • שמירת המידע בצורה מוצפנת ומאובטחת.
  • שמירת 7 גרסאות לכל הפחות. מומלץ לפחות 30 יום.
  • שמירה של מספר מדיות גיבוי.

מרבית העסקים שמבצעים גיבוי לכונן קשיח עובדים כך:

  • המידע מועתק לכונן הקשיח אין הצפנה, אין ניהול גרסאות.
  • ללא שמירת עותק מחוץ לאתר הלקוח.
  • חיבור ישיר לשרת מה שמבטל שרידות המידע במקרים של: גניבה, מכת חשמל, הצפה, וירוס, האקר.
  • במרבית המקרים אין מספר מדיות אלא כונן אחד.
  • במרבית המקרים אין השגחה מסודרת ויש חוסר יציבות של מערכת הגיבוי.
  • במרבית המקרים עבודה עם תוכנת גיבוי חינמית או זולה עם רמת אמינות נמוכה.

גיבוי לכונן חיצוני

אז למה עסקים רבים מגבים עם כונן קשיח?

  1. מסיבות היסטוריות ושיקולי תקציב.
    בעבר גיבוי לכונן קשיח נחשב כפתרון טוב יחסית משיקולי עלות תועלת. אך הפעלה נכונה מחייבת שמירה של מספר גרסאות והוצאת של כונן אחד לפחות על בסיס יומי לאתר מרוחק מה שכמעט אף פעם לא מבוצע. נקודת הכשל העקרית היא תפעול המערכת שאינו מבוצע באופן מסודר ע”י הלקוח, זאת בנוסף לחסרונות רבים של המערכת ברמת אבטחה, יציבות, גרסאות, אבטחה ועוד.
  2. כי הם מעדיפים לעצום את העיניים ולהאמין שלהם זה לא יקרה
  3. כי השיקול העיקרי בבחירת פתרון הגיבוי הוא עלות הגיבוי תוך התעלמות מוחלטת מערכו של המידע.
    אובדן ספרי הנה”ח, תכולת הדואר, חומר שיווקי, רשימות לקוחות וספקים, הסכמים וחוזים יש לה משמעות אחת לעסק – סגירת פעילות.

כמה עולה לעסק אובדן פעילות של יום עבודה אחד.
חשבון פשוט: עלות מעסיק לעובד הזול ביותר היא 400 ש”ח ליום
עסק קטן של 10 עובדים שאיבד “רק” יום עבודה אחד בגלל כשל של מערכת גיבוי ניזוק ב  4000 ש”ח! כמה עולה אובדן כללי של המידע? שבוע עבודה?

מהי מדיניות גיבוי?2016-01-18T12:04:15+02:00

מדיניות גיבוי (לפעמים גם מופיע בשם משטר גיבוי או Backup Policy) הינה קיבוע הגדרות בהן נגדיר:

  • תוכן הגיבוי
    לדוגמא יש לבצע גיבוי של התיקיות הבאות: המסמכים שלי, שולחן עבודה, מועדפים מכל תחנות הקצה.
  • מחזור הגיבוי
    באיזו שעה וכל כמה זמן ירוץ הגיבוי. לדוגמא: כל יום בשעה 19:00.
  • מספר גרסאות הגיבוי
    כמה גרסאות לאחור ישמור הגיבוי?
    ברירת המחדל במרבית מערכות הגיבוי היא 7 ימים, אך במקרים רבים ניתן להגדיל זאת בכפוף לתוכן הגיבוי ואופי השינויים בו, הקריטיות שלו ושיקולי רגולציה. במקרים רבים נרצה לשמור שנה אחת לאחור ואף יותר וצריך לוודא, שמערכות הגיבוי מאפשרות זאת.
  • בקרת גיבוי
    מיהו הגורם שאחראי לבצע בדיקת תקינות לגיבוי ושיחזור תקופתי.
  • הרשאות
    מי מחזיק בסיסמאות גישה והצפנה לנתונים, מי מוסמך לבצע שיחזור מידע ומי יקבל על כך דוחות.
כיצד אני מבצע שינויים בהגדרות הגיבוי?2017-01-18T06:17:48+02:00

שינוי בהגדרות הגיבוי הוא תהליך קצר פשוט וידידותי, אבל מפאת הרגישות אנו ממליצים לבצע זאת יחד עם מחלקת התמיכה. צוות התמיכה יבטיח שהגיבוי הוגדר בצורה מקצועית.

הגדרות גיבוי

איך עובד גיבוי מרחוק?2016-01-20T12:08:01+02:00

גיבוי מרחוק עובד בצורה מאוד פשוטה.

שלב א’ – הגדרת הגיבוי
הגדרת המידע הדורש גיבוי, התקנת תוכנת הגיבוי והגדרת מדיניות הגיבוי הרצויה.

שלב ב’ – גיבוי ראשוני
תהליך הגיבוי הראשוני מעלה את כל המידע באופן מלא בפעם הראשונה לענן, בהתאם לסוג השירות שהותאם ללקוח. ישנם מקרים בהם טכנאי יגיע לאתר הלקוח עם כונן חיצוני, בכדי להעביר את המידע באופן פיסי ולא דרך האינטרנט.

שלב ג’ – גיבוי אוטומטי
בהתאם להגדרת הלקוח יבוצע גיבוי בכל מחזור זמן שיבחר (כל שעה, 5 שעות, או פעם ביום). הגמישות מלאה, לפי צרכי הלקוח.
הגיבוי מאתר את השינויים ומידע חדש שנוצר, מכווץ את המידע, מצפין אותו ומעביר אותו בערוץ מאובטח לשרתי הגיבוי.

שחזור המידע מאפשר שחזור של קובץ בודד, תיקייה, עץ תיקיות, או שחזור ייעודי למערכות מורכבות (בסיסי נתונים, שרתים וירטואליים). ניתן לשחזר את המידע לפי גרסה אחרונה או גרסה ישנה יותר בהתאם לנדרש.

אלו סוגי גיבוי BackupPro מציעה?2016-01-20T12:15:52+02:00

BackupPro מציעה את המגוון הרחב ביותר של טכנולוגיות הגיבוי במקום אחד. רשימת סוגי הגיבויים ארוכה מאוד ונחלק אותה למספר קבוצות עקריות:

  • גיבוי קבצים
    הגיבוי הפשוט ביותר מיועד למסמכי Office, קבצי PDF וקבצי מולטימדיה מכל הסוגים.
  • בסיסי נתונים
    גיבוי של מערכות בסיסי נתונים מחייבות מערכות ייעודיות מקצועיות שיודעות לבצע גיבוי ל-SQL ,MySQL ,Oracle.
  • שרתים
    גיבוי ייעודי לשרתים יודע לשמור הגדרות שרתים, גיבוי לשרתים וירטואלים מבוססי VMware או HyperV ושרתי דואר.
  • שירותי ענן
    שירותי ענן שהפכו להיות נפוצים מאוד בשנים האחרונות. הן הבטן הרכה של שמירת המידע העסקי. המידע נשמר בענן באופן, שאינו מאפשר ללקוח לבצע שמירת עותק מקומי וניהול גרסאות בצד שלו ומחייב פתרון ייחודי ומתקדם המתחברת ישירות לשרתי הספק ומגבה את המידע.
    BackupPro יודעת לגבות:
    Office 365
    Gmail
    Google Apps
    Salesforce
    ועוד..
  • גיבוי מקומי
    לקוחות המבקשים להחזיק עותק גיבוי נוסף באופן מקומי או להקים מערכות גיבוי פרטיות באתר הלקוח או מחוצה לו יכולים לקבל פתרונות ייעודים הן כפתרון היברידי והן כפתרון ייעודי בהתאמה אישית ללקוח.
כיצד מתבצע שחזור מידע?2016-01-20T12:38:01+02:00

שחזור מידע הוא תהליך קצר ופשוט ניתן לבצע זאת באופן עצמאי וניתן לבצע זאת בסיוע של מחלקת התמיכה, שתלווה אתכם בתהליך.
במקרים של מחשב שקרס או נגנב, נשחזר את הגרסה האחרונה.
במקרים של מידע שנפגם, נשחזר מידע של המועד האחרון שאנחנו יודעים שהוא היה תקין.
משך השחזור תלוי בנפח המידע, כמות הקבצים ו/או סוג המידע וברוחב הפס של הלקוח. מרבית שיחזורי המידע מבוצעים מיידית תוך דקות בודדות.

ניתן לשחזר את הקבצים למקומם המקורי ודריסת הקבצים הפגומים או למיקום אחר שבחר ואפילו למחשב אחר, הכל לפי בחירת המשתמש.

מהם היתרונות של גיבוי לענן?2017-01-18T06:17:48+02:00

גיבוי הענן של BackupPro כולל מספר רב של יתרונות על פני כל גיבוי מקומי ואף לעומת כל סוגי גיבוי הענן האחרים בשוק.

יתרונות מול גיבוי מקומי:

  • גיבוי אוטומטי ללא התערבות לקוח.
  • ללא השקעה בחומרה, רישוי, תחזוקה ושדרוגים.
  • שמירת המידע באתר מרוחק.
  • שמירת המידע באופן מוצפן ומאובטח.
  • אפשרות גיבוי של תחנות מרוחקות, סניפים, או מחשבים ניידים.
  • שחזור מהיר ללא צורך בטכנאי.

יתרונות מול גיבוי ענן מתחרים:

  • תמיכה בסוגי גיבוי רבים יותר – אנחנו יודעים לגבות יותר מכל מתחרה בשוק.
  • שירות ולא מוצר – שירות מנוהל לבקרה מתקדמת של גיבויים.
  • גיבוי כפול – מערכות היברידיות לגיבוי מקומי+ענן.
  • מערכות DR – פתרונות מתקדמים ללקוחות המבקשים להגדיר המשכיות עסקית.
  • שירותי מומחה מורחבים – פתרונות משלימים לכיסוי מלא עבור הלקוח.
האם הגיבוי מגבה לי את כל המידע?2016-01-20T12:56:45+02:00

כן, אנו יודעים לגבות את כל המידע שתבקש.

שירות הגיבוי יעבוד בכפוף למגבלות טכנולוגיות והגדרות הגיבוי.
לכל סוג מידע נדרש גיבוי שונה. גיבוי קבצי אופיס, תמונות ומוסיקה זה סוג אחד, וגיבוי בסיס נתונים של חשבשבת או מערכת דואר דורש טכנולוגיה שונה. יש גם גיבוי ייעודי לשרתים וירטואלים ולשירותי ענן של Office 365.
במקרים רבים ניתן להגדיר גיבוי שיסתיים בהצלחה, אך במקרה הצורך לא יהיה ניתן לבצע שחזור למידע. מכיוון שמרבית העסקים מבצעים רק את שלב הגיבוי ואת בדיקת השיחזור הם משאירים למקרי אמת ולא לבדיקת יכולות רבים, מגלים זאת מאוחר מידי.
שירותי הגיבוי של BackupPro מוגדרים ונבדקים על ידי גורמים מקצועיים בעלי ניסיון ארוך שנים, לא רק בגיבוי, אלא בעיקר בהקמה וניהול של מערכות מחשוב מתקדמות, ניהול מערכי גיבוי ואף שחזור נתונים.
הידע והניסיון שלנו הם הבסיס לשקט שלכם.

איזה גיבוי מתאים לי?2016-01-20T13:00:34+02:00

סוג הגיבוי מותאם לכל לקוח ומתבצע על ידי מומחה גיבוי, שמבצע סקר אתר מקצועי, בכדי להבטיח שהלקוח אכן מבצע גיבוי לכל המידע העסקי היקר בטכנולוגיות המתאימות לסוג הנתונים, אופי העבודה ודרישות הלקוח.
דוגמא נפוצה: אנו נתקלים בלקוחות חדשים שמערכת הגיבוי הישנה שלהם אומנם ביצעה גיבוי, אך לא היה ניתן לבצע שחזור לאותו מידע כי הוא גובה בצורה או טכנולוגיה לא מתאימה.

האם כל גיבויי הענן עובדים באופן זהה?2016-01-20T13:07:27+02:00

לא!
גיבוי בענן הוא שם כללי שבעצם אומר רק דבר אחד: שהמידע נשמר בשרתים מרוחקים בניהול ואחריות ספק השירות.
מאחורי המילה גיבוי, ללא קשר לענן, יש מאות מרכיבים המשפיעים על איכותו והיכולות שלו: אבטחה, הצפנה, הגבלות גישה למידע, תמיכה בטכנולוגיות גיבוי, מי הגורם המנהל, מיקום שמירת המידע, מהירות העלאת/הורדת הנתונים, תמיכה באיסוף/שליחת מידע ללקוח על דיסק פיסי.
BackupPro היא מערכת הגיבוי בעלת מגוון היכולות הגדול ביותר עם מענה לכל דרישת לקוח.
אנחנו יודעים לספק גיבוי קבצים מהיר ומאובטח!
אנחנו יודעים לבצע גיבוי לשירותי ענן כדוגמאת Office 365 ו-Gmail (שירותים אלו אינם מגיעים עם גיבוי מספק השירות).
אנחנו יודעים לבצע גיבוי לשרתים ובסיסי נתונים, למערכות שכר והנהלת חשבונות, גיבוי של מחשבים ניידים ותחנות מרוחקות.
אנחנו תומכים בכל דרישת לקוח למחזור גיבוי וניהול גרסאות לאחור, בהתקנה מרחוק או על ידי טכנאי באתר הלקוח.
אנחנו מיישמים בקרה תפעולית לבקרת תקינות הגיבוי, שאין מקביל לה.
אנחנו מחזיקים בכוח אדם וידע המבטיח שהגיבוי מוגדר כמו שצריך בצד לקוח, מנוהל כמו שצריך בצד שרת וניתן לשחזור ביום שידרש.

אנחנו יודעים לספק יותר מכל מתחרה בשוק ואף הרבה יותר מזה.

כמה זמן לוקח לשחזר מידע?2016-01-20T14:51:47+02:00

תלוי בנפח המידע הנדרש לשיחזור.
תלוי בסוג הגיבוי.
תלוי בסוג הנתונים.
תלוי באיכות קו האינטרנט של הלקוח.

במרבית המקרים, שחזור מידע הוא תהליך של דקות בודדות.
במקרים שנדרש שחזור מהיר לנפחים גדולים, אנו מוציאים אל הלקוח שליח עם דיסק פיסי המכיל את המידע.
אנו מתקינים עותק גיבוי מקומי בנוסף לגיבוי הענן ללקוחות עם צורך בשחזור מהיר לנפחים גדולים.
שחזור מידע עם BackupPro יהיה במרבית המקרים מהיר יותר משימוש במערכת גיבוי מקומית.

מה ההבדל בין כונן בענן לגיבוי בענן?2017-01-18T06:17:48+02:00

כונן בענן ו/או תוכנות סנכרון ושיתוף מידע דרך האינטרנט המוכרות Dropbox ,SugarSync ,Google Drive או OneDrive המחובר ל-SharePoint דרך Office 365 אינם כלי גיבוי, אלא תוכנות שהייעוד שלהן הוא שיתוף או סנכרון מידע בין מחשבים.
טעות נפוצה להתייחס לשירותים אלו כגיבוי, שכן כל אלו לא מספקים את היכולת הבסיסית של שחזור גרסאות לאחור ושמירה מאובטחת של המידע.

  • שחזור גרסאות לא שימושי או לא קיים
    ניהול גרסאות במרבית השירותים מחייב הגדרה מיוחדת, שקיימת בחבילות היקרות יותר והשחזור (במידה והוגדר כזה) הוא ברמת הפריט הבודד, כלומר במידה ונדרש שחזור של 2000 קבצים זו עבודה ידנית של כל קובץ בנפרד.
  • מידע שנפגם, יפגום גם בתחנות אחרות
    במידה והמידע נפגם הוא יסנכרן את הפגיעה במידע לכל התקני הקצה הנוספים שמסונכרנים לשירות, כך גם וירוסים, תוכנות ריגול ותולעים יועברו כתוצאה מכך.
  • אבטחת מידע
    אצל מרבית הספקים המידע עובר באופן מוצפן, אך לא נשמר באופן מוצפן. כלומר, המידע העסקי שלכם נשמר ברשת בצורה פתוחה. אם מישהו פרץ לחשבון שלכם, לא רק שיש לו נגישות למידע. אם הוא מוחק את המידע, הוא יימחק גם מתחנות הקצה!
  • לא ניתן לשחזור במרבית המקרים
    תקלות נפוצות כמו טעות אנוש, וירוס, עובד שסרח, ואפילו תקלות סנכרון, יכולות לגרום לעסק אובדן מידע ללא יכולת שחזור.

לסיכום:
שירותי “כונן בענן” (WebDisk) הם שירותים מצויינים למי שמבקש לסנכרן מידע בין מספר מחשבים ושתהיה לו נגישות למידע מכל מקום. שירותים אלו אינם מספקים מענה לגיבוי מידע ואפילו מהווים הגדלת הסיכון, הן ברמת האבטחה והן ברמת אובדן המידע.

סוגי כונן בענן Webdrive ,Google-Drive box ,SugarSync ,OneDrive ,Copy ,Dropbox


 

 

למה BackupPro טוב יותר מהמתחרים?2016-01-20T15:15:12+02:00

BackupPro מציעה מגוון רחב של כלים המתקדמים בשוק ומספקת מענה לכל סוגי הלקוחות וסוגי המידע הנדרשים לגיבוי.

  • יש לנו פתרונות לגיבוי של מערכות קריטיות המחייבות יכולות שיקום מהיר!
  • יש לנו פתרונות גיבוי מוזלים ללקוחות שמבקשים שקט במחיר אטרקטיבי!
  • יש לנו פתרונות גיבוי משלימים לשירותי הענן, כמו Gmail ו-Office 365.
  • המערכות שלנו מספקות מענה לגיבוי קבצים גדולים ללא הגבלת רוחב הפס ללקוח.
  • יכולת שליטה על רוחב הפס המנוצל על ידי מערכת הגיבוי.
  • שירותי ניהול ובקרה מתקדמים למערכות רגישות.

יש לנו עוד יתרונות רבים. יתרונות מוכחים על פני כל מערכת גיבוי מתחרה בשוק, יתרונות השווים לך הלקוח כסף רב ושקט נפשי.
למידע נוסף

מהם היתרונות של גיבוי מקומי?2016-01-20T15:20:06+02:00

לגיבוי מקומי יתרון אחד בלבד. במקרים של שחזור נפחים גדולים, משך העברת המידע קצר יותר.
בכל שאר הפרמטרים, לגיבוי בענן יתרון חד-משמעי.
שירות BackupPro מאפשר ללקוח לנהל גיבוי מקומי בנוסף לגיבוי לענן, דבר שמאפשר ללקוח לזכות בכל היתרונות, הן של הגיבוי המקומי והן של הגיבוי המרוחק.

האם ניתן לעבוד כאשר הגיבוי עובד?2016-01-20T15:22:52+02:00

כן!
תהליך הגיבוי לא מפריע לעבודה השוטפת

כמה זמן לוקח הגיבוי?2016-01-20T15:25:54+02:00

משך הגיבוי אצל מרבית המשתמשים הוא קצר מאוד ולוקח דקות ספורות.
משך הגיבוי תלוי בנפח המידע שהשתנה וברוחב הפס של הלקוח.

היכן נשמר המידע שלי?2016-01-20T15:29:15+02:00

המידע נשמר בצורה מאובטחת על שרתים בחוות שרתים מאובטחות על מערכות ביתירות גבוהה.
שרתי החברה מאוחסנים בחוות השרתים של בינת, בזק-בינלאומי ואמזון, על מנת להבטיח את השמירה הטובה ביותר למידע העסקי של לקוחותינו.
אין שמירת מידע מחוץ לחוות שרתים!
אין שמירת מידע שאינו מוצפן!
הגישה לשרתים מוגבלת לבעלי הרשאה!
כל עובדי החברה עוברים בדיקת פוליגרף תקופתית!

האם ניתן לקבל את השירות לתקופת ניסיון?2016-01-20T15:31:14+02:00

כן, לקבלת גרסת ניסיון אנא השאר פרטים לנציג שירות.

[formidable id=7]

איך לבחור ספק שירותי ענן? (גזור ושמור)2016-01-20T15:56:15+02:00

מדריך קצר, שיסייע לכם בבחירת הספק הנכון לשמירת המידע שלכם. מרבית השאלות רלוונטיות גם להרבה שירותים אחרים.
באופן טבעי ישנה רגישות גבוהה במיוחד, כאשר אתם מוסרים למישהו לשמור על המידע העסקי שלכם.

  1. האם מדובר בחברה מסודרת ורצינית?
    רבים שמציגים את עצמם כחברה רצינית וגדולה, הם למעשה 1-3 חברים שעובדים מהבית. בדקו כתובת, בקשו להפגש במשרדי החברה. אם יפגשו אתכם בבית קפה, תבינו את הרמז.
    בדקו את ותק החברה, את כמות התכנים באתר האינטרנט. אם מספרים לכם על 15 שנות ניסיון, תבדקו שמדובר על ניסיון החברה ולא ניסיון של העובדים במקומות אחרים. אולי הקימו את החברה לפני חודשיים ויגלו עוד חצי שנה שזה לא הולך לכיוון שחשבו.
    בדקו שבאתר החברה מופיעים פרטי החברה, כתובת המשרדים, מספר ח.פ., בדקו שהכתובת היא משרד ולא דירה. חברה בע”מ או עוסק מורשה? כמה עובדים בחברה? ותק החברה?
  2. מהו מיקום שמירת המידע?
    אומנם יש “חאפרים” שמבצעים גיבוי לביתם, אבל מרבית הספקים מבצעים גיבוי לחוות שרתים.
    לחוות שרתים יש הרבה חשיבות ויתרונות, אך מדובר בסביבה פרטית של הספק וייתכן שהמידע נשמר על שרתים ישנים, ללא יתירות או הגדרות נכונות בסביבה עם רמת אבטחה נמוכה.
  3. מפיץ או ספק?
    מרבית שירותי הענן דורשים השקעות יקרות של מאות אלפי דולרים, הן בחומרה ורישוי והן בכח-אדם מקצועי. מרבית הספקים בישראל, כולל ספקיות האינטרנט הגדולות מוכרים שירותים של ספק אחר. בחלק מהמקרים זה לגיטימי, במרבית המקרים הדבר יגרור פגימה דרמטית ברמת שירות. המקצועיות של המפיץ נמוכה משמעותית מספק שמקים את השירות, מתחזק ותומך בכמות משתמשים/מפיצים רבה. הצורך בהעברת תקלה בין המפיץ לספק מאריכה דרמטית את משך התמיכה ויוצרת גם טלפון שבור, שעלול לגרום ללקוח לתסכול רב ופגיעה בשירות.
    שאלו את הספק בצורה ישירה וברורה האם הציוד בבעלותו ובניהולו, או שמדובר על ספק משנה? אל תתביישו לדרוש אסמכתא כתובה המאשרת זאת.
  4. מה תחום עיסוקה העיקרי של החברה?
    ישנן חברות רבות שתחום עיסוקן העיקרי אינו קשור כלל למחשוב. ההתקנה והתפעול נעשה על ידי כח-אדם לא מקצועי או חברות צד ג’, שהלקוח אינו יכול לבדוק את טיבן.
    חלק מחברות הגיבוי מציעות “גיבוי למערכות מתקדמות”, כדוגמת Exchange ,SQL ,Oracle, למרות שמעולם לא התקינו ותיחזקו מערכות מסוג זה, דבר שלא מאפשר בדיקות שחזור מדגמי ובטח לא שחזור ביום הדין.
  5. ספק גדול – שירות קטן
    העובדה שהספק הוא גדול ומוכר לא מבטיחה שהוא הכתובת הנכונה. מרבית שירותי הענן של החברות הגדולות מנוהלות על ידי ספקי משנה. מדובר בשירותים משלימים של החברה והיא לא מחזיקה בידע ובחלק גדול מהמקרים, אפילו לא בתשתיות. למשל, אחת מספקיות האינטרנט הגדולות מוכרת שירותי ענן קריטיים, שהם בבעלות ובניהול חברה קטנה, של 3 עובדים שעובדים מביתו של בעל החברה עם מערכות לא יציבות ולא מגובות.
    בדקו כמה זמן הספק מוכר את השירות הנדרש וכמה חומר שיווקי יש באתר. בדרך כלל, זה יספק לכם את המענה.
  6. מהו ותק החברה, ותק השירות?
    כל יום נפתחות ונסגרות עוד ועוד חברות של שירותי ענן. תזהרו לא לשמור את המידע שלכם בחברה, שמחר כבר לא יענו לטלפונים.
    בחלק מהחברות (בעיקר הגדולות) השירות מתופעל על ידי חברות צד ג’, שלספק בעל המוניטין אין בכלל שליטה על השירות. כך לדוגמא בשנת 2012, אצל אחת מספקיות האינטרנט הגדולות קרסה מערכת הדואר העסקי (Exchange) המכילה מידע עסקי יקר ערך למאות לקוחות למשך 3 שבועות, זאת למרות שהובטח שיש גיבוי מסודר למידע הרגיש.
  7. יכולות הגיבוי
    לכל שירות יש מגבלות טכנולוגיות. אלו סוגי מידע הוא יכול לגבות ואלו כן, מיקום שמירת המידע ויכולת לביצוע רפליקציה, הצפנה בצד לקוח, הצפנה בצד שרת, סוגי התראות ותמיכה בגרסאות. בדקו שספק השירות מספק לכם פתרון מלא עם חשיבה קדימה לשדרוגים עתידיים במערכת המחשוב שלכם.
  8. הסכם גדול, אותיות קטנות
    מי מאיתנו קורא הסכמים? “זו חברה רצינית, זה הסכם סטנדרטי, הם עובדים עם לקוחות גדולים ורציניים..” יש הרבה תירוצים למה לא לקרוא האמת היא שאני לא מציע לקרוא, כי ברוב המקרים לא תבינו וגם אם תביאו מומחה בנושא גם הוא לא יצליח לאתר את האותיות הקטנות. לא בגלל שהן כל כך קטנות. בגלל שהן חסרות.
    הסכמים של שירותי ענן במקרים רבים הם באנגלית משפטית וטכנית, עם הרבה נספחים וקישורים לתקנון. למסמך תנאים כלליים ולהרחבות. עכשיו תבדקו האם הספק התחייב לכם לגיבוי? לאבטחה? לזמינות? לגרסאות השרתים? לפיצוי?
    אז הגיבוי לא עבד 4 חודשים, אז הטכנאי שהתקין לכם את הגיבוי לא מסר לכם את קוד ההצפנה, שבלעדיו לא ניתן לשחזר את המידע. אז כבר יהיה מאוחר מידי.

לסיכום
האמת שמדריך זה מספק מענה למרבית השירותים בשוק ולא רק לשירותי גיבוי. הרגישות בבחירת ספק איכותי לגיבוי המידע העסקי היא קריטית. אנחנו נתקלים מידי יום בלקוחות שנכוו אחרי שבחרו בספק בעייתי או שניסו לחסוך בצורה לא מקצועית וגילו שחסכון של עשרות דולרים גרם לנזקים של עשרות ואף מאות אלפים. תעצמו את העיניים ודמיינו שמחר בבוקר תגלו שכל הדואר/רשימת הלקוחות/ פיתוחים/ בסיסי נתונים שלכם נעלמו עם ספק זול, שמוכר לכם הסברים ולא פתרונות!